.

people in black

Tuesday, October 19, 2010

jom release tension :)

aiyo! tension nya! sekarang nie tengah musim final exam kan? dekat wall facebook sekarang nie penuh jer dengan status-status stress. aku baca bertambah-tambah stress aku. haha! final exam aku will be starting on 27 october nie. lagi seminggu jer. =__=' study pun macam tak start lagi jer aku nie. aishhh. =______=''



so, bertungkus-lumus ler semua students study! mengerikan jer tengok certain member-member kita berhempas-pulas study sedangkan kau aku just duduk relax online facebook jer. huh! pemalas!

ada juga yang sambil study sambil tidur. hehe. nie nama nya "STUDO". aku lah tu. opps! tapi nak buat macam mana kan. at least kita study. betul tak? :p

maka dengan itu terjadilah sindrom yang kian meluas dalam kalangan pelajar. STRESS! siapa tak kenal kan dengan MR.STRESS kita nie?

relax yer kawan-kawan. MR.STRESS nie biasa lah. selalu sangat nak duduk dekat-dekat dengan kita. MR.STRESS nie suka kita kot? hehe. tapi kita tak suka MR.STRESS kan? siapa setuju buat muka stress sikit ! +___+


bila kita dah stress, kita mesti lah berkawan pula dengan MR.COOL nie pula. baru rasa tenang sedikit hati dengan fikiran nie. tak adalah serabut asyik nak focus study jer kan. :)


MR.COOL nie dapat membantu kita tau!


supaya kita tak panik time dalam exam hall nanti. bila dah panik, semua yang kita dah study tiba-tiba jadi blur! huh! minta-minta dijauhkan ler daripada blur time tengah jawab exam.

tapi kena ingat juga yer kawan-kawan. MR.COOL nie just dapat relaxkan kita jer. kita kenalah berusaha juga. study smart not study hard yer. usaha tangga kejayaan! *ayat cikgu sekolah rendah aku dulu. hehe.

bila dah berusaha dengan penuh semangat, barulah kita semakin hampir dengan MR.SUCCESS nie. MR.SUCCESS nie semua orang suka kat dia tau. I love u more lah! hihi.


haaa. kalau nak MR.SUCCESS nie suka kat kita juga, mestilah ada cara-caranya. macam nie :

susah tau nak bagi MR.SUCCESS nie suka kat kita. kena bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu kerja/tugasan yang telah diberikan. tapi kan, tak kan lah kita nak berjaya seorang-seorang kan?


macam mana pula dengan rakan-rakan seperjuangan kita yang lain? takkan nak biarkan mereka gagal pula?


so, kena lah berjaya sama-sama! janganlah pentingkan diri sendiri jer ok. member-member yang lain pun nak juga rasa berkawan dengan MR.SUCCESS nie. kawan-kawan pun penting juga tau. nak buat study group senang. :)

dari dulu lagi aku selalu jer dengar pepatah english nie :

haha! nampak macam betul jer kan. hihi. ye lar, mana tak nya. bila kita dah pulun study, tiba-tiba result yang kita dapat amatlah mendukacitakan. mesti kita rasa down gila-gila kan. urmm. :(


tapi jangan risau. biasalah tu. dalam hidup nie tidak semestinya kita dapat apa yang kita impikan kan. hidup nie ada turun dan naiknya. macam lif. sekejap kena naik ke atas, sekejap kena turun pula ke bawah. jadi, perkara terbaik hanyalah berdoa! doa nie penting sangat. kalau tak berdoa, sia-sia jer lah semua perkara yang kita dah buat tu.

dengan doa, barulah hidup kita nie lebih diberkati. dan barulah boleh berjaya dengan bangga nya! yeay!

berjaya bersama rakan-rakan seperjuangan kita yang lain juga!


akhir kata dari aku, selamat menduduki final exam kepada semua member-member! goodluck in your exam and be focus! semoge kita berjaya mendapat result yang cemerlang! amin. last but not least, jangan stress-stress yer. :p

6 comments:

Anonymous said...

boleh jadi pakar motivasi bagi ceramah kat sekolah2 ni..hahaha..kalau wat power point mesti lagi senang faham

Post Terhangat...

Jangan Bagi Dorang Makan Banyak!

atie rahaman said...

smart :)

atie rahaman said...

gudluck exm eh sadiq :)

CRABBY PATTY said...

pidut asis: haha! mls lor nak wat power point. hihi.

atie: thnx atie huhu! :)

Anonymous said...

benci nyaa dengar sal exam,, mood dah k.o huh

CRABBY PATTY said...

Saper yang sukee ouh. Grr.