.

people in black

Friday, September 10, 2010

human or ghost?!

rrrr.. kisah yang aku alami nie potong mood betul lor. aiyo. actually tak payah kot nak cerita benda-benda nie time raya. tapi benda nie mengganggu hidup raya aku lor. korang nak dengar tak cerita real yang jadi kat aku waktu malam first raya?
tak perasan lak semalam bulan mengambang ker? +_+
cerita dia macam nie. after maghrib, along aku ajak aku dengan cousin aku seorang nie pergi sunway pyramid. dia kata nak pergi tukar size baju kat sana. so aku pun follow jer la. then, 1 jam lepas dah habis settle semua benda kat sana, kiteorang pun berangkat lah pulang. before that sempat lagi beli ice-cream! hehe.
then tiba-tiba time on the way nak balik tu along pun bersuara...
....
....
along: sadiq, ko nak tengok hantu tak?
aku: huh? hantu? kat mane? camner along tau?
along : along pernah nampak hantu hari tu kat sini. nanti kejap lagi along tunjuk.
aku : huhhh?? (muka pelik and bingung)
....
....
15 minit berlalu...
along: ok sadiq. cuba ko tengok kat pintu gerbang belah kiri ko tuh. ada apa-apa tak?

aku tanpa berkata sepatah pun terus lah menoleh ke kiri. memang nampak la kan pintu gerbang usang yang cam dah lama terbiar tu. actually cousin aku kata tempat tu tempat menjual pasu-pasu bunga camtu lar. tapi dah malam kan. mana lah nampak pasu-pasu tuh.
perghhh.. lepas aku pandang kiri jer, serious aku, cousin aku and along memang totally nampak ada satu makhluk nie just berkemban jer, aku tekan kan lagi BERKEMBAN ok, pakai towel putih pulak tuh just berdiri kat tepi pintu tu. errrr.. serious! nak kata orang macam orang. nak kata..... huhhhh. malas nak kata! :[

sekadar pintu hiasan
aku dengan yang lain dah pelik gila. orang gila kah? so, nak make sure balik yang kteorang tak tersalah pandang, along pun decide lah nak u-turn balik kat tempat tadi. punya lah berani kan kami nak tau sangat! hahaha! cheh, dalam hati dah kecut kowt! surprisingly, bila kteorang dah u-turn, mahluk tadi dah tak ada! serious dah tak ada! and ada a bit differences before and after kiteorang u-turn.
before u-turn:

  • ada makhluk tu sedang berkemban
  • pintu gerbang terbuka sedikit

after u-turn :

  • makhluk tu dah hilang
  • pintu gerbang tertutup rapat!
    korang dapat bayangkan tak apa yang aku rasa?! huhhhh?!! what the....???? biar betul ouhhh. ok lah camnie. kalau lah betul makhluk tu manusia, apa motif "dia" nak tercegat kat pintu tu sambil berkemban? tak sejuk ker ha? dah malam kot! motiffff?! and macam mana lak "dia" tahu yang kteorang nak u-turn??! pandai lak "dia" nak bersembunyi?? huh??

scary road
kalau lah makhluk tu "cik.hann", macam tak mungkin lak. sebab along aku pernah nampak "dia" before this, time along aku lalu kat kawasan tu. dan yang menyakinkan aku yang "dia" bukan "cik.hann" sebab time along aku nampak "dia" tu time bulan puasa! tak mungkin kah??
errr.. seram gak actually bila fikir banyak-banyak kali. puas aku dengan dorang fikir apa lah yang kiteorang nampak tuh. kiteorang just anggap yang "dia" tuh adalah orang gila yang saja-saja nak takutkan orang lain kot. maybe. err. seram! korang fikir cam maner lak?

5 comments:

Rabiatul said...

hahahahhaha ble tgk poster snow white tu tros tk jadi nak seram hahaha adeh sengal gle gamba dow

:)selamat hari rayaaa!

Call me, Eyka said...

aku rasa tu kawan along kau kot. dia nak show off kawan dia kat kau ngn mas. hahahahahaaha.dorang dah berpakat.... sbb tu lah hantu yg berkemban tadi tu takde aftr korg u-turn. wakakakaka. mengarut lah hantu berkmban!!!!!!!

haz|rah said...

hahahahha..
gile r..
kalo ak da lintang pukang lari

Amirul Amri said...

haha...teringin gk nk p tgk pe yg kau story ni..huhu

CRABBY PATTY said...

betoll weyh..
siyes seram..
tapi pelikk..
=_='