.

people in black

Saturday, December 25, 2010

berdoalah ketika senang dan susah

Kadang-kadang kita berdoa untuk KUAT tapi kenapa banyak DUGAAN?

Kadang-kadang kita minta KETENANGAN tapi MASALAH yang timbul..

Kadang-kadang kita minta KEBAHAGIAAN tapi KEKECEWAAN yang diberi..

DUGAAN menjadikan kita KUAT
MASALAH menjadikan kita BERFIKIR
KEKECEWAAN menjadikan kita TABAH
Hebatnya ALLAH swt !
Semuanya ada hikmah. Kalaulah manusia tahu hadis ini:
Telah berkata Jibril :
"Wahai Tuhan! Kau sampaikanlah hajat hambamu.
Maka ALLAH swt menjawab:
"Biarkan hambaku itu, kerana aku mencintai suaranya (doanya).."
(Diriwayatkan oleh Anas bin Malik)


p/s: terharu sungguh bila ALLAH menyatakan bahawa Dia amat mencintai doa-doa kita. Tapi kita? =____="

18 comments:

nurul amira said...

sadiq.kite suke post ney ! :) it make me feel positive about life

miss sadiq! said...

betul2..
bley jadi lebih bersemangat ouh! :p

shahjiehan said...

jom tgk maher zain esok http://shahjiehan.blogspot.com/2010/12/sapa-nak-jumpa-maher-zain.html

eykameow said...

sadiq, cepat lah balik. aku rindu nak dengar ceramah kau kat rumah. :') hee

miss sadiq! said...

shahjiehan: :)

eykameow: aku suke kasi ceramah ker? hehe.. :p

The 7th said...

hey we are from the 7th and would like to personally invites you to join our contest, we need 30 more contestant and we are going to increase the prize, hence, the bigger chances for you to win,have a look!

happy muffins all!

with love,
www.t7th.blohspot.com
-The 7th-

Syidora :) said...

cewah, hebat lah kau berkata-kata :) aku suke entry ni! :')

miss sadiq! said...

syidora : hehe.. someone sent to me lah. :)

+G+ said...

absolutely rite this post!! :)

p/s : btw. header sadiq kt ats 2 sgt lar cantik!

miss sadiq! said...

+G+: thnx zirah! nie template blog jer. hihi.

Kira Rose said...

bagus entri kali niee, heehehe :P

miss sadiq! said...

kira: tima kasih! :)

ayulunera said...

thanx..this entry relly motivates me...(^__^)

miss sadiq! said...

ayulunera: same goes to me.. :)

Aqila Safuan said...

betul tuuuuu. : ))))

miss sadiq! said...

aqila: hee~ :)

Hariz said...

Allah akan berasa malu bila kita berdoa.. Tapi kita :( bila susah baru mencarinya :(

http://profhariz.com

miss sadiq! said...

hariz: aah. hopefully kita semua dpt berubah menjadi lebih baik. :)